REFLECTIONS


PUPPET:

Student from Didactic:

This activity is very fun and so grounded. As a future teacher of foreign languages, I could have a space in which I learned a craft (which I had more or less an idea of how to do it, but not completely), now I do. It is an activity that I can easily take to my classroom and entertain my students. They can learn vocabulary, they could understand certain commands that are extras of the everyday of a class from this workshop. On top of that, during this time of learning a puppet, they are also developing certain motor skills, something I had not the slightest knowledge. But thanks to this activity, I was able to learn a little about this area that promotes the growth of children. Furthermore, as a pre-service teacher I can take advantage of this, since with the creation of these fun materials I can develop even more activities and use them to cover certain grammar topics such as colors, personal pronouns and even greetings and take into account certain phrases that are formal and informal.

Student from Psicology:

Estas actividades son muy específicas para entretener a los niños. Los colores, las figuras desordenadas captan la atención del niño y es evidente que los muñecos logran fácilmente niveles de conexión profundos con los más pequeños, algo que no siempre se consigue a través de otros recursos. Durante la creación de la marioneta es visible que el niño enciende su creatividad, sus emociones positivas y termina con un nivel de autoestima un poco más elevado ya que ve su tarea terminada.  De igual manera, es una herramienta que promueve el aprendizaje de diferentes conocimientos y habilidades a partir de situaciones de interacción social, ya que al tener su creación en mano, el niño querrá mostrarla e igual, ver la de sus otros compañeros y naturalmente surgirá un vínculo de risas o tal vez juego entre las “marionetas”.  Además, a través  de éstas se pueden hacer obras de teatro en las cuales los niños interiorizarán y recordarán gracias a la atención que captan estos muñecos. Y de ésta manera, los títeres establecerán una conexión emocional y cognitiva con ideas, historias, personajes, literatura y situaciones históricas (lo cual es tarea del profesor a cargo de cómo utilizarlas).

PUZZLE:

Student from Didactic:

Children love to compete, and this is the perfect game to develop these kinds of activities; of course when the final result is already there. The handiwork of this particular puzzle–with clay- is a very playful activity and also generates teamwork. It also allows me to have certain activities to do a warm up or a closure in the class, the fact of giving prizes to the one who will most quickly arm it and so on. During the creation of this one, it would be spectacular to see how children have fun, how they mix colors and how they decide in team which color to put anywhere. I think it is a perfect activity for the equal, to teach colors or like a theme: animals, emotions, means of transport, fruits, and vegetables. You can take in sketches the drawings of the topic that you go to work in class in different puzzles and in this way start the exercise of the clay. It is important to mention that it would be a lasting and reusable teaching element.

Student from Psicology:

Aunque no lo parezca, la actividad de armar rompecabezas estimula muchos ámbitos del desarrollo motriz del niño; tales como la manipulación de objetos ya que con la manipulación de cada pieza, los niños tienen una noción de los diferentes tamaños y del peso de cada una de ellas. También estimula su concentración al tener en sus manos una pieza, los niños comenzarán a colocarlas de manera rápida mientras van organizándolas todas. De la misma manera, ellos desarrollan habilidades motoras finas, es decir, aprenden a manipular pequeñas piezas e introducirlas dentro del rompecabezas. Además, ésta actividad promueve la comunicación ojo-mano. Esto se conoce también como coordinación viso-motora en donde el ojo se combina con el movimiento de la mano y viceversa. Y para terminar, ayuda a fomentar la tolerancia frente a las dificultades debido a que la construcción de un rompecabezas permite que los niños se enfrenten a diferentes dificultades.

Comentarios